Live life to the fullest


Er vi virkelig ikke kommet lengre?

28.05.2015 01:01

En flott 17. mai tale av en flott, ung mann på 17. mai i Tønsberg. Han snakket om toleranse og åpenhet. Jeg ble rimelig sjokket da folk bare gikk! De tok med seg barna sine og forlot parken... Hvorfor? Fordi taleren brukte sin egen historie for å formidle poengene om både toleranse og nærhet. Hei, jeg heter Jakob. Jeg er feminist, ateist og homofil. 


Det ble for sterk kost for enkelte. Og bråket har vedart i dagesvis i Tønsberg. Ja, det debatteres fremdeles massivt i både lokalaviser og sosiale medier. Er vi virkelig ikke kommet lenger? Er dette noe å lage slik oppstyr for? Da sikter jeg til de som kritiserer talen til Jakob, og ikke til Jakob. Han hyller jeg og bøyer meg ærbødig i støvet for hans heltemot! Måtte Norge få flere unge, flotte mennesker som Jakob!

—————

Tilbake