Live life to the fullest


Dårlige opplevelser med bilen

11.10.2017 11:52

Her forleden fikk jeg store problemer med den gamle bilen min. Det var noen måneder til neste EU-kontroll og jeg hadde håpet å få den godkjent med så rimelige krav til utbedringer som mulig. Før jeg rakk å kjøre den på verksted traff jeg en mekaniker-kompis som tilbød seg å fikse bilen før han dro på sjøen for å jobbe neste gang. Han skulle ikke ha særlig for jobben, men om han kunne låne 6-7 tusen av meg fram til neste lønna si? Jeg gav han gladelig både lånet og bilen min, men han rakk bare å demontere alt som var ødelagt på kjerra før han dro på båt igjen. Endelig tilbake hadde jeg strevd uten bil. Han reparerte seg ferdig, men bilen min ville fortsatt ikke starte eller gå skikkelig. Heldigvis tilbakebetalte han kompislånet. Da plasserte jeg omsider bilen på verksted med garanti og fikk den reparert skikkelig! Nei, av og til bør man faktisk ikke ta i mot hjelp fra kompiser. Enig..?

 

—————

Tilbake